גבריאל אוחנה

יזכור

Backחזרה לרשימה

הרב שמואל אורלן

הרב שמואל אורלן

נולד בכ"ה שבט תש"ח בחדרה, בוגר יב"ע נתניה וישיבת "חברון" בירושלים במשך כשנתיים, הוסמך לרבנות ע"י ראש הישיבה זצ"ל.

נפל במלחמת יום הכיפורים בי"א תשרי תשל"ד.

הרב שמואל אורלן נולד בכ"ה שבט תש"ח, במושבה קדימה. את ילדותו בילה בכפר הולדתו, ובו גם החל את לימודיו בבית הספר הדתי. מאוחר יותר עבר לביה"ס הממ"ד 'יבנה' שבנתניה. משנת תשכ"ב המשיך את לימודיו בישיבה זו ועבר ללמוד באלול תשכ"ד בישיבת "חברון" שבירושלים, בה למד שנתיים וחצי בהתמדה רבה.

שמואל, שחש צורך לשלב ספרא וסייפא, עבר לישיבת "כרם ביבנה" ובה למד במסגרת ההסדר, ושילב בכך את לימודיו התורניים עם שירות צבאי. שירת תחילה בנח"ל המוצנח ואחר כך עבר הסבה לחיל השריון. לאחר סיימו את מסגרת ההסדר בכרם ביבנה, החליט לחזור לירושלים ולהמשיך בלימודיו בישיבת ה"כותל". גם כאן התבלט כשקדן מופלא ויצא שמעו כבקי גדול.

בתקופת שהותו בישיבת הכותל, שבה למד לקראת קבלת כושר לדיינות, נהג לשאת ולתת בהלכות ובפסקי ה"שלחן ערוך" עם גדולי רבני ירושלים.

נבחן על ידי רבנים סומכים וזכה לכתבי "סמיכה" רבים.

 

 

בחודש אב תש"ל (אוגוסט 1970) מצא שמואל הי"ד עץ ברוש שנעקר, זרוק בישיבה בצד הדרך, היה לו קשה לראות זאת והוא לקח אותו ונטע אותו ליד בית הרופא בישיבה. העץ לא גדל. רק לאחר ששמואל נהרג במלחמת יום הכיפורים, העץ החל לגדול (ברקע התמונה רואים את משק החי של הקיבוץ והעצים מרחוק הם של גבעת וושינגטון, בשטח הריק שמאחורי שמואל עומדים היום בתי הקומותיים בישיבה)".

ורדה (אחייניתו)

יהי זכרו ברוך