Chanuka 5775

News & Events

Back to New Items

Chanuka 5775

בימי החנוכה, לאחר הדלקת הנרות בחדרים, התקיימה הדלקת נרות מרכזית בבית המדרש, ולאחריה ריקודים בליווי תזמורת של תלמידי הישיבה. לאחר מכן, התקיימה שיחה מיוחדת. השנה דיברו: ראש הישיבה, הרב מרדכי גרינברג שליט"א, המשגיח הרוחני, הרב אברהם ריבלין שליט"א, הרב גבריאל סרף שליט"א, הדיין הרב משה אמסלם שליט"א והדיין הרב ציון לוז שליט"א.

בנר שמיני של חנוכה, זאת חנוכה, התכנסו תלמידי הישיבה לסעודה חגיגית בחדר האוכל בהשתתפות כל צוות הרמי"ם. ראש הישיבה, הרב מרדכי גרינברג מסר שיחה בנושא נר חנוכה ומזוזה שחז"ל קישרו ביניהם באומרם  שמדליק אדם נר חנוכה משמאל לפתח, ואז מימינו המזוזה ומשמאלו נר חנוכה ועליו טלית של מצוה.

לאחר מכן, חולקו עשרות מלגות למצטיינים במסגרת מפעל לבקיאות בש"ס על שם הגר.

בהמשך הערב,  הישיבה ציינה את השתתפות תלמידינו בלחימה במבצע 'צוק איתן', שהתקיים בעזה בתמוז-אב בשנה שעברה, בהודאה לה' יתברך שכל תלמידנו חזרו בשלום משדה המערכה.

האברך הרב משה גולדשטיין (רב צבאי) ותלמיד הישיבה נתנאל גדז' (שריון) סיפרו על הניסים ורוח הקרב שבמבצע "צוק איתן".

הרב משה גודלשטיין סיפר שהוא היה אחראי על גדוד שלא היו כל כך משולהבים להכנס לעזה, ולפני המבצע היתה אוירה ירודה. האוגדונר אף התבטא שהוא לא סומך על החיילים שראשם כל הזמן בוואטסאפ וכו'. ברגע שהמבצע התחיל, עם ישראל התגלה בשיא תפארתו. החיילים הפגינו עוצמה אדירה. סיפר שפגש חייל שהוא ואשתו היו מגוייסים 4 ימים לאחר החתונה שלהם! וגם החיזוק האדיר שהעניקו אזרחים בחבילות לחיילים, ואפילו היה אחד שנתן את כרטיס האשראי שלו לבעל מכולת באזור, ואמר שהוא משלם על כל מה שחיילים יקנו אצלו!

בתום המבצע, לאחר שיצאו מעזה הוא נתן להם שיחה ואמר שהוא מבקש סליחה על כך שהם לא העריכו אותם כראוי ולא האמינו בכוחות ובתעצומות נפש שהתגלו בהם.

וסיכם: "יש לנו תפקיד מכריע מאד בבית המדרש, מכאן אנחנו שולחים חיזוק גדול לעם ישראל (אגרת ש"א - הראי"ה קוק) בכך שאנו מתאמצים בלימוד התורה ובבנין הנפש, בזה אנחנו גורמים לכל עם ישראל לקבל עוצמות גדולות יותר".

לסיום, התקיימה ההרקדה המסורתית בהשתתפות ראש הישיבה והרמי"ם, בליווי תזמורת.